۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۳

در هفت ماهه امسال/

تلفات رانندگی در کردستان بیش از ۵ درصد کاهش داشته است

تلفات رانندگی در کردستان بیش از ۵ درصد کاهش داشته است

سنندج- مدیرکل پزشکی قانونی کردستان از کاهش بیش از ۵ درصدی تلفات رانندگی در این استان طی هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد.

غلامرضا همایون پور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در هفت ماهه امسال ۲۴۶ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را ازدست دادند که این تعداد درمدت مشابه آن در سال گذشته ۲۶۳ نفر بوده است.

وی از کاهش ۵.۶ درصدی تلفات رانندگی در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبرداد و عنوان کرد: از تعداد کل فوت شدگان حوادث رانندگی هفت ماهه امسال ۱۹۶ مورد مرد و ۵۰ نفر دیگر زن بودند .

وی اظهار داشت: از کل فوت شدگان حوادث رانندگی ۳۲ مورد درون شهری، ۱۹۴ مورد برون شهری ۲۰ مورد هم مربوط به جاده های روستایی بوده است .

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان اعلام کرد: در هفت ماهه امسال ۳ هزار و ۲۴۰ نفر مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی  استان مراجعه کردند که نسبت به ۳ هزار و ۵۱۳ مورد مصدوم حوادث رانندگی مدت مشابه سال قبل ۷/۸ درصدی کاهش داشته است.

همایون پور بیان کرد: در هفت ماهه سالجاری بر اثر حوادث کار ۸ نفر جان خود را از دست دادند که نسبت به ۱۹ نفر فوت شدگان حوادث کار مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد کاهش داشته است .

وی عنوان کرد: کل فوت شدگان حوادث کار هفت ماهه سالجاری و مدت مشابه سال قبل مرد بودند .

وی ادامه داد: در هفت ماهه امسال ۲۹۴ نفر بر اثر حوادث کار مصدوم و جهت معاینه به مراکز پزشکی قانونی  استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه  آن در سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است .

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: از کل مصدومین حوادث کار هفت ماهه امسال ۲۸۸ نفر مرد و ۶ نفر دیگر زن بودند و  این در حالی است که از کل مصدومین حوادث کار مدت مشابه سال قبل ۲۵۹ نفر مرد و ۳ نفر دیگر زن بودند.

کد خبر 2442637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha